-375 /// Jé, tudok angolul? /// 2014. május 4.
2014. június 04. írta: AggiCo

-375 /// Jé, tudok angolul? /// 2014. május 4.

hegedus.jpgMa elmentem az International Housba, ahol már több ízben (évekkel ezelőtt) tanultam angolul. Jelentkeztem szintfelmérésre. Adtak egy több oldalas tesztet, ami elég könnyű volt. Utána egy rövid angol beszélgetésen vettem részt.

Terveim szerint augusztus végén (20. után) először egy intenzív 2 hetes tanfolyamot végezzek el, két hét, minden nap, napi 4-5 órával. Utána heti 2 alkalommal 1-2 órányi tanfolyamra járnék, mert egyrészt időben, másrészt anyagilag is jobban tervezhető.

Teljesen meglepett az, hogy a tesztem és beszélgetésem alapján olyan magas szintre osztottak be, ami szerint a felső harmadban van a tudásom. A szinteket itt egy tankönyvcsalád 7 tankönyvére építik:

  1. Begginer
  2. Elementary
  3. Pre-Intermediate
  4. Intermediate
  5. Intermediate Plus
  6. Upper-Intermediate
  7. Advanced

Az egyes könyvek további szintekre vannak bontva. Például az Advenced könyvet 4 szintre bontották.

És most jön az érdekesség. Én azt gondoltam, hogy valahol a Pre-Intermediate szinten vagyok. A teszt alapján az Advanced szintből a 2-3-ra akarnak betenni. Én kikönyörögtem, hogy az Advanced -ből az első szintre tegyenek, mert én félek, hogy ez csak egy véletlen dolog.

Mindenesetre ma elővettem a régi könyveimet:

- Essential Grammar in Use

- English Grammar in Use

- English Vocabulari in Use

könyveket, és beosztottam, hogy a következő egy évben minden nap csináljak belőle valamit.

Sőt, megvettem a tankönyvcsalád Upper-Intermediate könyvét, hogy augusztus végéig átvegyem azt is... Félek, hogy azok, akik a Beginner szinttől kezdtek tanulni, és itt, az IH-ban tanultak, már túl vannak az alapfokú és középfokú nyelvvizsgán is.

Megtaláltam a tankönyvcsalád honlapját is: https://elt.oup.com/student/englishfile/?cc=hu&selLanguage=hu, ezt is tanulmányozni fogom. Itt bene vannak szintenként a nyelvtani és szókincsbéli anyagok. Nagyon jó kis tesztekkel. Na, ezt is megcsinálom!

Azért is felhozom a nyelvtudásom olyan szintre, hogy azzal esélyem legyen Angliában dolgozni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igytervezem.blog.hu/api/trackback/id/tr166272897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása